WEB BLOG
this site the web

Laman Web Khulafa' al-Rasyidin

1) http://komunitasdosen.wordpress.com/2008/04/25/sistem-pemerintahan-sebuah-analisa/

Laman ini merupakan laman web berbahasa Melayu Indonesia. Ianya boleh dijadikan sebagai rujukan dan maklumat tambahan tentang Sejarah Tamadun Islam atau lebih spesifik lagi tentang system pemerintahan Khulafa al-Rasyidin secara menyeluruh dan berperingkat mengikut ketamadunanya. Akan tetapi ianya mempunyai limitasi dari segi kejelasan bahasa. Ada beberapa penggunaan bahasa Indonesia yang sukar difahami.



2) http://tasmira.blogspot.com/2008/05/tamadun-islam-zaman-khulafa-al-rasyidin.html


Laman ini merupakan laman dari blogspot. Laman ini juga membincangkan tentang zaman pemerintahan Khulafa’ al-Rasyidin. Ianya membincangkan bebera aspek penting dalam pembangunan Negara dari segi Pentadbiran, Struktur Organisasi Pentadbiran, Tahap Kemajuan Negara, Kasan Kemajuan Pentadbiran, Ekonomi, Politik, Cara Perlantikan Pemimpin dan sebagainya. Ianya boleh dijadikan rujukan dan panduan. Tetapi laman ini mempunyai limitasi atau kelemahan seperti tidak mempunyai Video yang barkaitan atau gambar sebagai bahan tambahan.

0 comments:

Post a Comment

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies