WEB BLOG
this site the web

Laman Web Kerajaan Bani Umaiyyah

1) http://husnakun.wordpress.com/2008/02/14/penyebaran-islam-setelah-khulafaur-rasyidin-bani-umayyah/

Laman seterusnya tantang Bani Umayyah ini adalah laman yang dibina menerusi Blog. Laman Ini sangat ringkas. Tidak mempunyai Widget yang dapat memberikan tarikan. Laman ini mempunyai pautan video tetapi tidakterdapat apa-apa video di situ. Imej atau gambar berkaitan juga tiada. Dan pada pandangan saya blog ini perlu diharmonikan. Terdapat berbagai-bagai widget yang telah di upload. Disamping itu terdapat kesukaran dalam memahami beberapa perkataan kerana blog ini dibangunkan dengan menggunakan bahasa Indonesia. Akan tetapi penulisan ini boleh dijadikan bahan rujukan dan bacaan.


2) http://www.sabah.edu.my/cwm010/baniumaiyah.htm

Kita pergi kepada skop yang kedua iaitu Kerajaan Banu Umayyah. Laman yang dipaparkan diatas merupakan laman daripada portal pendidikan di Sabah. Laman ini boleh dijadikan rujukan. Ianya tersusun dan berperingkat. Akan tetapi ada beberapa aspek kelemahan yang mana ianya tidak menerangkan dengan lebih jelas dan lebih kepada poin atau perristiwa besar sahaja. Ianya juga tidak mempunyai imej dan video sebagai paparan tambahan.

0 comments:

Post a Comment

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies